.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آجيل را قبل از غذا بخوريد تا چاق نشويد

يک متخصص تغذيه با بيان اين که مردم بايد در انتخاب خشکبار به رنگ و مزه آن دقت کنند، اظهار داشت: آجيل را قبل از غذا بخوريد تا چاق نشويد.

دکتر کوروش جعفريان متخصص تغذيه و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران با ذکر اين مطلب که تغذيه در ايام عيد به دو دسته سالم و غيرسالم تقسيم مي‌شوند به ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران گفت: مغزها و خشکباري که در ايام عيد مصرف مي‌شود منابع خوب غذايي هستند و از مواد غذايي سالم محسوب مي‌شوند در حالي كه شيريني و شکلات‌هاي مصرفي در اين ايام جز مواد غذايي ناسالم به حساب مي‌آيند.

وي در توضيح خشکبار مصرفي در ايام عيد اظهار داشت: مغزها حاوي مواد مغذي و ريزمغذي‌هايي مانند ويتامين آ ، فسفر، منيزيم و داراي ترکيبات امگا 3 هستند که اين مواد مغذي نقش مهمي در بدن ايفا مي‌کنند.

دکتر جعفريان در ادامه تاكيد کرد: افراد بايد تعادل را در مصرف خشکبار رعايت کنند. همچنين مصرف روزانه و مداوم مقدار كمي خشکبار مناسب و موثر بوده و باعث افزايش 3 تا 5 درصدي طول عمر انسان مي‌شود.

وي با اشاره به انجام مطالعات بسيار در حوزه خشکبار، گفت: مطالعات زيادي نشان مي‌دهد که مصرف مناسب مغزها ريسک بيماري هاي قلبي عروقي را بين 20 تا 50 درصد کاهش مي‌دهد. همچنين اين مواد کاهنده خطرات ديابت هستند و مصرف مداوم مغزها خطر ابتلا به انواع سرطان ها از جمله پروستات، ريه و سينه را کاهش مي‌دهد و حتي در کنترل فشار خون موثر است.

اين متخصص تغذيه با اشاره به اين مطلب که برخي افراد ممکن است به خشکبار آلرژي داشته باشند، گفت: برخي از افراد به خشکبار به ويژه بادام زميني حساسيت دارند.

وي تهوع، شکم درد، دردهاي مزمن را از علائم اين آلرژي دانست و اظهار داشت: خشکبار و بادام زميني به دليل آزاد کردن پروئتين‌ها و فعل و انفعلات بدني باعث ترشح هيستامين در بدن مي‌شوند که با خوردن آنتي هيستامين علائم از بين مي‌رود. بدترين شکل آلرژي به مواد غذايي آلرژن اين است که سيستم تنفسي نيز درگير مي‌شود و به افراد احساس خفگي دست مي‌دهد.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در ادامه افزود: در اين ايام به دليل آن که شيريني‌ها به صورت فله‌اي عرضه مي‌شوند مردم بايد دقت کنند که از مصرف شيريني‌هايي که با روغن نامناسب تهيه شده خودداري کنند؛ چرا که باعث افزايش چربي بد خون افراد مي‌شود.

وي گفت: هر 100گرم خشکبار و شيريني 500 تا 600 کيلو کالري به همرا دارد و مصرف نامناسب و بي رويه اين مواد باعث چاقي افراد درعيد مي‌شود.

اين متخصص تغذيه خاطرنشان کرد: خشکبار به دليل دارا بودن مواد فيبري باعث احساس سيري در فرد مي‌شود و به کساني که چاق هستند و يا مايل نيستند در اين ايام دچار اضافه وزن شوند توصيه مي‌شود از آنجايي که آجيل جز تنقلات لاينفک ايام عيد است اين مواد را قبل از غذا مصرف کنند؛ چرا که باعث پر شدن حجم معده و در نتيجه احساس سيري در افراد مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.